کاغذ دیواری

نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

رول کاغذ دیواری

یکی از سوالاتی که در ذهن افرادی که خواهان خریدن کاغذ دیواری به عنوان پوشش دیوارهای خود هستند، این است که متراژ هر رول کاغذ دیواری چقدر است؟ چگونه می‌توان محاسبه کرد که تعداد رول مورد نیاز کاغذ دیواری برای یک فضا چه مقدار است؟

از آنجایی که تعداد رول مورد‌نیاز رابطه مستقیمی با قیمت تمام شده کاغذ دیواری در فضای مورد‌نظر شما را دارد، ما در اینجا متراژ هر رول و نحوه محاسبه تعداد رول مورد‌نیاز را برای شما توضیح خواهیم داد.

محاسبه آنلاین تعداد رول کاغذ دیواری

با وارد کردن طول و ارتفاع دیوار خود به متر می توانید تعداد رول مورد نیاز خود را محاسبه فرمایید.

محاسبه تعداد رول مورد نیاز

می توانید با در دست داشتن اندازه طول و عرض دیوار ، تعداد رول های مورد نیاز را محاسبه کنید.عرض بر حسب متر*طول ( ارتفاع ) بر حسب متر*تعداد رول

متراژ هر رول کاغذ دیواری

در کشورهای مختلف استانداردهای مختلفی برای متراژ هر رول کاغذ دیواری در نظر می‌گیرند. بنابراین اندازه دقیق هر رول در وهله اول بستگی به این دارد که کاغذ دیواری شما در چه کشوری ساخته شده است و استاندارد آن کشور چه مقدار است. استاندارد کشورهای اروپایی و رول‌های کاغذ دیواری که در کشور ما ایران وجود دارد، سایز ۰.۵۳ × ۱۰ متر می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت که هر رول کاغذ دیواری می‌تواند مساحت تقریبی ۵ مترمربع را پوشش دهد.

با دانستن این مقدار کمی محاسبه برای شما ساده‌تر خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که امکان دارد این اندازه استاندارد کاغذ دیواری خریداری شده توسط شما نباشد، باید قبل از محاسبه تعداد رول مورد‌نیاز به سایت سازنده یا وارد‌کننده کاغذ دیواری خود مراجعه کرده و متراژ استاندارد رول‌های تولید شده توسط آن شرکت را بشناسید. همچنین در صورت خرید حضوری شما می‌توانید از فروشنده کالا سایز استاندارد کاغذ دیواری که انتخاب کردید را بپرسید.

اما نگران نباشید اکثر کاغذ دیواری‌های موجود در ایران در همان سایز ۰.۵۳ × ۱۰ متر می‌باشند.

محاسبه تعداد رول مورد نیاز

برای محاسبه تعداد رول مورد‌نیاز خود باید با کمک یک متر عرض دقیق دیوار خود را درآورده و ضربدر اندازه ارتفاع دیوار بکنید. در این محاسبه از ستون‌ها، چهارگوش دیوار و یا مقادیر ریز غافل نشوید و آنها را نیز به عرض دیوار خود اضافه کنید. بنابراین محاسبه مساحت دیوار شما با کمک فرمول زیر به دست می‌آید:

(عرض دیوار مورد نظر ) × (ارتفاع دیوار مورد نظر) = X (مساحت دیوار شما)

در فرمول بالا X برابر با مساحت دیوار فضای شما می‌باشد.

برای جا افتادن فرمول بالا مثالی برای شما می‌زنیم :

فرض کنید که عرض دیوار شما ۵.۲ متر و ارتفاع دیوار شما ۲.۵ متر می‌باشد. بعد از به دست آوردن این اعداد، مساحت دیوار شما به شکل زیر است :

۵.۲ × ۲.۵ = ۱۳ متر مربع

بعد از به دست آوردن عدد X شما می‌توانید با کمک فرمول زیر تعداد رول مورد نیاز خود را به دست بیاورید. (در نظر داشته باشید در فرمول زیر استاندارد اندازه هر رول ۰.۵۳ × ۱۰ متر در‌نظر گرفته شده است).

X ÷ 5 = Y

در فرمول بالا (X) مساوی با مساحت دیوار شماست و (Y) تعداد رول مورد‌نیاز شماست. در صورتی که عدد به دست آمده اعشاری بود به عدد بالاتر گرد کنید. به طور مثال اگر عدد شما 32.5 درآمد شما 33 عدد رول باید تهیه کنید.

به طور مثال با کمک مساحت به دست آمده در مثال بالا مقدار رولی که برای فضایی با ۱۳ متر مربع مساحت مورد‌نیاز است از طریق زیر به دست می‌آید:

۱۳ ÷ ۵ = ۲.۶

اگر ۱۳ را بر ۵ تقسیم کنیم، عدد ۲.۶ درمی‌آید که برای رند کردن تعداد کاغذ دیواری مورد‌نیاز آن را به عدد بالاتر می‌رسانیم. بنابراین برای دیواری با مساحت ۱۳ متر مربع به ۳ رول کاغذ دیواری نیاز داریم.

*آیا فرمول بالا جهت محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری دقیق است؟ 

بله، فرمول بالا دقیق است در صورتی که شما اندازه عرض دیوار و ارتفاع دیوار خود را دقیق محاسبه کرده باشید. اما همواره توصیه می‌شود که یک عدد رول از تعداد مورد‌نیاز خود بیشتر کاغذ دیواری تهیه کنید. به دلیل اینکه امکان دارد در هنگام نصب مشکلی برای رول‌های کاغذ دیواری شما ایجاد شود و نیازمند باشید که مقدار بیشتری از رول‌های مورد نیاز خود مصرف کنید.

نکات کلیدی در زمان محاسبه رول کاغذ دیواری

در کاغذ دیواری طرح‌دار بایستی طرح‌ها همخوانی داشته باشد

در کاغذدیواری‌های طرح دارتکمیل نقش‌هایی  که در گوشه‌ی رول قرار گرفته‌اند از اهمیت ویژای برخوردار است و نباید طرحی نصفه و نیمه باقی بماند. به همین جهت گاهی نیاز است تعداد رول‌های بیشتری تهیه کنید. کاغذدیواری با طول و عرض ۵۳سانتی متر در ۱۰متر دور ریز کمی در هنگام نصب دارد.

پنجره و در ورودی

کم کردن مساحت در و پنجره‌ها از دیگر مواردی است که در محاسبه تعداد رول‌‌ها حائز اهمیت است. در محاسبه تعداد رول، طول و عرض پنجره و در ورودی باید اندازه گیری شود. مثلا برای یک پنجره با طول ۳ متر و عرض ۲ متر، حدودا یک و نیم رول ( برای پوشش دیواری که پنجره روی آن قرار دارد) کم می‌شود.

ارتفاع دیوارها را بدون در نظر گرفتن قرنیز و موانع و… باید اندازه گیری نمایید

ارتفاع دیواراز دیگر مواردی است که باید در نظر داشت تا محاسبه به درستی انجام شود. ارتفاع دیوار را بدون در نظر گرفتن قرنیز اندازه گیری کنید. اگر کاغذدیواری که استفاده می‌کنید ۵۳ سانتی متر در ۱۰متر است، اصولا یک رول آن ۱.۵ متر از دیوار را پوشش می‌دهد. اگردیوار‌ها در یک اندازه باشند و شرایط آن‌ها از نظر داشتن یا نداشتن در و پنجره یکسان باشد با محاسبه‌ی اندازه یک دیوار اندازه‌ی دیوارهای دیگر نیز به دست می‌آید و نیاز به اندازه گیری تک تک دیوارها نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *